302-es átirányítás
Mi az a 302-es átirányítás?
A 302-es átirányítás egy HTTP-válasz állapotkód, amely azt jelzi, hogy a kért erőforrás ideiglenesen új helyre költözött. Amikor egy szerver 302-es állapotkódot küld egy kérésre, az általában tartalmaz egy Location fejlécet, amely meghatározza az új hely URL-jét.
Mi az a 302-es átirányítás?
A 302-es átirányítás egy HTTP-válasz állapotkód, amely azt jelzi, hogy a kért erőforrás ideiglenesen új helyre költözött. Amikor egy szerver 302-es állapotkódot küld egy kérésre, az általában tartalmaz egy Location fejlécet, amely meghatározza az új hely URL-jét.
Mi a különbség a 302-es és a 301-es átirányítás között?
A 301-es átirányításokkal ellentétben – amelyek véglegesen átirányítják a keresőrobotokat és a felhasználókat egyik URL-ről a másikra – a 302-es átirányítások átmenetiek. Egy jól beállított 302-es átirányítást a felhasználó észre sem veszi – a 302-es kódot visszaadó szerver azonnal biztosítja az átmeneti új URL-t, és a felhasználó máris oda kerül át az eredeti cím helyett.
Ha szeretnéd ellenőrizni, hogy 302-es átirányítással (vagy bármilyen más átirányítással) találkoztál-e, akkor különféle böngésző bővítményeket használhatsz erre a célra.
Érdemes megjegyezni, hogy a 302-es HTTP állapotkódot a szerver adja vissza, amit megpróbálsz elérni. Nem egy hibáról van szó, sem a szerver, sem a böngésződ részéről.
302-es átirányítás és a Google
Ha szeretnél 302-es átirányításokat használni a webhelyeden, akkor érdemes észben tartanod, hogy a Google félig-meddig figyelmen kívül hagyja őket. Ez azt jelenti, hogy a feltérképező robot (Googlebot) ugyan követi az átirányítást, de nem veszi figyelembe az átadott linkértéket. Ha tehát azt szeretnéd, hogy az eredeti URL linkértéke átkerüljön az új címre, akkor használj 301-es, vagyis végleges átirányítást (például ha HTTPS-re állsz át HTTP-ről).
Gyakori kérdések
Mik azok a 302-es átirányítások?
A 302-es átirányítások egy új URL-re irányítják át a felhasználókat és a keresőrobotokat, és azt jelzik a keresőmotoroknak, hogy a tartalom valamikor újra elérhető lesz az eredeti URL címen.
Mikor kell 302-es átirányítást használni?
Ha az URL-t később újra használni szeretnéd valamire (például átalakítod az adott oldalt), akkor 302-es átirányítást érdemes használni.
Mi a különbség a 302-es és a 301-es átirányítás között?
A 302-es (átmeneti) átirányítások csak a PageRank (vagy „linkkérték”) egy részét adják át az új URL-nek, míg a 301-es (végleges) átirányítások az összeset.
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.